Svarer hele døgnet

Det første møde

Praktisk info

Når den indledende telefonsamtale er afsluttet, vil jeg have spurgt ind til dine (anmelders) oplysninger. Det er navn, adresse og cpr. nummer. Også gerne mobilnummer og e-mail adresse. Vi beder også om afdødes navn og cpr. nr. Vi vil spørge ind til, hvor afdøde er, samt om der er udformet en dødsattest. Vi aftaler med jer, hvor og hvornår vi skal mødes.

Dør man på sygehus aftales der som reglen et besøg i pårørendes hjem samme dag eller dagen efter. Afdøde ligger som reglen på sygehusets kapel til ceremonien skal afholdes. Dør man i eget hjem, hospice eller plejehjem aftales der udsyngning (hvis ønskes) samt afhentning af afdøde som køres til et nærliggende ventekapel eller gerne ceremonistedets kapel.

Man behøver IKKE at finde dåbssattest eller vielsesattest frem – dette bruges ikke mere. Bedemanden har alle oplysninger når cpr. nummeret indtastes.

Ligger der til gengæld en ”min sidste vilje” så er det som reglen den der fortæller om afdødes ønsker om hvorledes ceremonien skal planlægges. Ting, der skal med i kisten, som tegninger, billeder, bamser eller andre effekter, eller hvis familien har ønsker om tøj til afdøde vil det være en fordel at have dette klar til mødet.

Luk menu